I de små & medelstora företagens värld är mun-till-mun-marknadsföring och online-närvaro allt.
Läs om hur flyttfbraiken fick 30 kundförfrågningar, värda 12,000kr för 84:- om dagen.
Hur får man in fler kunder via Google utan att de kostar skjortan?
I en era där nästan alla köp börjar på Google, är närvaro där inte bara fördelaktigt utan A & O.
Hur värderar du företag, tjänster och produkter du inte känner till?
De flesta av oss vänder oss till Google.
Ägaren av Flyttfabriken, tog ett strategiskt beslut att investera i sitt rykte online genom att låta trygghetsindex optimera och hantera deras Google företagsprofil.
Vi implementerade en detaljerad plan för att förbättra deras Google företagsprofil med flera strategiska åtgärder.
I flyttbranschen, där konkurrensen om kundernas uppmärksamhet är intensiv, kan kostnaden för att förvärva en flyttförfrågning via Google Ads lätt kosta över 400-600 kr per kund.
Flyttfabriken klättrade med vår hjälp från en position utanför topp 3 till andra platsen i Google Maps.
Detta innebär att Flyttfabriken, genom att fokusera på att förbättra sin Google Företagsprofil och därmed sin organiska synlighet, har lyckats minska sin kostnad per lead 80% i jämförelse med Google Ads.
Branscher där lokal synlighet är viktig, till exempel:
Fastighetsmäklare, Juridiska tjänster, Advokatbyråer, Tandläkare, Läkarmottagningar, Byggföretag, VVS-tjänster, El-installatörer och redovisningsbyråer med mera.
Av förklarliga orsaker skulle det vara oetiskt av oss att ta in fler än 3 kunder ifrån en specifik bransch, och ett område när där bara är tre positioner på Google karta som visas på första sidan.
Kontakta oss för att ta reda på om där är en plats ledig i er bransch.
Bright Rocket Digital AB | Organisationsnummer: 559102 – 5466 | Tellusvägen 43, 186 36 Vallentuna