Blogg

För dyrt med Google-Ads eller Sökmotorsoptimering?

Tycker du det är för dyrt med Google-Ads eller Sökmotorsoptimering? Så  här får du en plats på Googles förstasida utan att det kostar dig skjortan.  I en värld där stora företag lägger enorma summor på Ads och sökmotoroptimering för att dominera över småföretag på Google kan det kännas omöjligt att nå nya kunder. Det finns dock ett sätt där du som småföretagare har trumf över jättarna på Google. Läs mer om vad… Har du noterat att nästan alla sökningar när du letar efter en lokal tjänst, har en karta med företagsprofiler som rankar ovanför de organiska resultaten i Google ? De kallas för Google företagsprofiler eller Google My Business.  Om du Googlar ditt egna företagsnamn kan se din företagsprofil på Google likt exemplet nedan.  Googles plattform för företagsprofiler är ett system där du som lokal företagare kan marknadsföra dig mot kunder i din närhet. Med närhet menar Google platser som är

Läs mer »

Din Hemliga Marknadsföringshjälte

Hur Din Google Företagsprofil Kan Bli Din Hemliga Marknadsföringshjälte Du vet, den där lilla rutan som dyker upp när någon googlar ditt företagsnamn? Den kan faktiskt vara ditt starkaste kort för att få nya kunder. Här är varför… Den Lokala Hjälten – Synas När Det Räknas Först och främst, när någon i ditt lokala område googlar en tjänst du erbjuder, vill du vara där, framför deras ögon, eller hur? Genom att finjustera informationen på din profil blir du Googles go-to när någon i närheten behöver det du erbjuder. Bygg Ett Förtroende Som Står Pall Recensioner och betyg? Guld värt. Men vet du vad som är ännu bättre? Svara på dem. Varje svar du ger, vare sig det är på en positiv eller negativ recension skriker ”Jag bryr mig!” till potentiella kunder, och inte minst Google. Och det, bygger förtroende som inget annat. Klättra Uppåt i Googles Värld En välskött Google

Läs mer »

Omdömen – En Snabbguide

När du ska välja film kollar du förmodligen betyget först? Ingen vill slösa två timmar på en kass rulle. Visst, Conan Barbaren som bara har 6,9 i snittbetyg är ett undantag ifrån regeln. Aja, nu skulle det här inte handla om min filmsmak utan omdöme. Hur påverkar Google-omdömen & recensioner dina köpare? På samma sätt som när du väljer vilken film att titta på, fungerar dina kunder när de letar efter leverantörer – de tittar på vad andra tycker först. Google-omdömen är som filmrecensioner för företag – de hjälper oss att undvika dåliga köp och hitta pärlorna! Fler Stjärnor = Mer Kunder Ju bättre betyg (fler stjärnor och fina ord) desto mer lockar det andra att kontakta er eller köpa ifrån er.  Precis som en film med höga betyg lockar fler tittare, drar ett företag med bra omdömen till sig fler kunder! Kundcase: Flyttfabriken Inom flytt är i princip alla

Läs mer »

Få bort falska recensioner ifrån Google | Så gör du!

Hur man får bort falska recensioner Det kan vara frustrerande att få  falska recensioner på Google, särskilt när de kan påverka ditt företagsrkyte till den grad att ni tappar kunder. Här är steg du kan följa för att försöka få bort falska recensioner ifrån din Google företagsprofil: Logga in på Google My Business: Först och främst, om du inte redan har ett Google konto för ditt företag, bör du skapa ett. Detta ger dig möjlighet att hantera ditt företags information och recensioner på Google.   Rapportera den falska recensionen: Gå till fliken ’Recensioner’ i Google My Business. Hitta den recension du tror är falsk. Klicka på flaggikonen eller motsvarande för att rapportera recensionen. Följ anvisningarna och fyll i nödvändig information om varför du rapporterar recensionen.   Följ upp med Google: Efter att du har rapporterat recensionen kan det ta några dagar innan Google granskar och fattar ett beslut. Om recensionen

Läs mer »

Fakta-om-kundrecensioner-och-omdomen

Fakta om kundrecensioner och omdömen Om du ifrågasätter betydelsen av kundrecensioner för ditt företag, kanske det här inlägget kan övertyga. Visste du att: 8 av 10 kunder läser kundrecensioner innan de gör ett köp ? 1* 92% av kunderna säger att de är mer benägna att göra ett köp efter att ha läst positiva recensioner ? 2* Denna artikel är skriven för företagare som vill förstå vikten av kundrecensioner och hur de kan hjälpa dig att sälja mer. Vad detta betyder för ditt företag? Det är omöjligt att ignorera att nästan alla potentiella kunder kommer att kolla in era recensioner innan de bestämmer sig för att handla ifrån dig. Ett gott intryck  kan öka dina chanser avsevärt att bli kontaktad och göra fler affärer. 1. Positiva recensioner och rekommendationer 95% säger att de är mer benägna att rekommendera ett företag efter att ha läst positiva recensioner  1*  När ditt företag

Läs mer »

Hur man verifierar sin Google företagsprofil

Att verifiera din Google företagsprofil är viktigt för att säkerställa att din företagsinformation är korrekt och för att förhindra obehörig redigering. Här är en detaljerad översikt över hur du kan verifiera ditt konto.  1. Via snigel-post: Efter att du har fyllt i all nödvändig information om ditt företag på Google företagsprofil kan du välja att få en verifieringskod skickad till din företagsadress i form av ett vykort. Vykortet borde anlända inom 1-2 veckor, beroende på var du befinner dig. När du mottagit vykortet, logga in på din Google företagsprofil-sida, klicka på ‘Verify location’ eller ‘Verify Now’ och skriv in den femsiffriga koden. 2. Via telefon: Detta alternativ är inte tillgängligt för alla företag. Om det är tillgängligt för ditt företag kan du motta en verifieringskod via ett telefonsamtal. Se till att du är redo att anteckna koden när du begär att den ska skickas. 3. Via e-post: Likt telefonverifieringen är

Läs mer »

Google. Vän eller fiende?

Google kan ta ditt företag till höga höjder och sänka det utan att du märker det. Och jag pratar inte bara om recensioner som är avgörande för ert rykte online utan hela din Google företagsprofil behöver kärlek. Svenskarnas Google-Användning Hur ofta använder du Google? Bara vi svenskar Googlar ungefär 50,000,000 gånger om dagen. Det är 5 gånger per dag per person som någon Googlar en tjänst, produkt eller söker svaret på en fråga. Hur viktig är din presentation på Google tror du? Betydelsen Av Synlighet På Google Med ett ständigt ökande antal kunder som använder Google-sökningar för att hitta lokala företag, behöver din företagsprofil dyka upp före dina konkurrenter. Google ads och SEO kan kosta astronomiska summor varje månad på konkurrensutsatta sökord. Betänk, att du kan ta en plats på Google för små-pengar i jämförelse.  Se själv nedan:  Ett företag idag som inte aktivt jobbar med sin profil är ungefär som

Läs mer »